Dagens makeup - Halloween

Hej på er!
Idag gjorde jag min sista dag på mus innan min mammaledighet. Imorgon är det dagen D, håll tummarna för att han vill titta ut då!

Vi sminkade oss i lite halloween-anda idag. Jag gjorde en påfågelinspirerad make, Karin körde på vampyr, Maria hade galna fransar och glittriga läppar, och Frida körde Black swan-inspirerat. Man kan göra så mycket roligt till halloween, inte bara en massa sår och dylikt, även om det också är rätt kul.

Så här såg jag ut idag! kan ju säga att det här var första gången som jag önskat mig en liquid liner, fyyy vilken tid det tog med cake eyelinern! Var ju tvungen att blöta penseln och ta mer färg typ en miljon gånger! Med en liquid liner hade det inte ens tagit hälften så lång tid.



sista bilden är tagen med mobilkamera på jobbet.

Produktlista (allt från mus om inget annat anges)

Ögon
HTL Magma
M/S Satin
M/S Muffin
C/S Ra
E/D Hectic
E/D Powerful
M/S Varieté
M/S Flamenco
E/P Copacabana
E/P Snowflake
eyeshadow Florence, Mist
Cake eyeliner Black
Lash art Elegant
Masterpiece max, MF

Kinder
Prism, mac
Wonder blush Cairo

Läppar
Gloss lips Frozen

Jag vill dock inte ta åt mig äran helt för den här makeupen, jag hittade den nämligen på youtube. Den här tjejen är rätt duktig, även om hon har lite dålig teknik ibland och kladdar väldigt mycket. Dock är ju hennes verision (stava?) mycket snyggare än min. Här är  en länk till klippet!



1 kommentar:

  1. Helgrym sminkning!! Vilket tålamod du har!!

    Sv: Haha, tack! H&M faktiskt så den var billig med! :)

    SvaraRadera