Big Bold Mascara - Resultatet

Halloj!
Jag köpte ju en ny mascara igår! Isadoras nya "Big Bold Mascara".
Så vad tyckte jag? Jag tyckte den var bra! Den levde inte riiiiktigt upp till förväntningarna. Jag hade förväntat mig mer volym. Jag upplevde att man fick arbeta ganska hårt för att få fram fransarna. Det är absolut ingen klar-i-ett-svep-mascara. Men jag tycker inte att den klumpade sig som jag har hört att den ska. På mig blev den som på bilden nedan. Har inte gjort något med fransarna förutom att applicera. Borsten är väldigt stor mot vad jag är van vid, så det kladdades en del, men det försvann enkelt med en bomullspinne (efter att jag låtit det torka en stund).

Slår den min favorit "Masterpiece Max" från Max Factor? Nej.. Inte den här heller. ;)

Betyg: En stark 8!

Fransarna innan

Fransarna efter

Och så en sån där snygg plutbild alla kör med.. eller vänta nu?

7 kommentarer:

  1. Hahahaha, vad skön du är! :D
    Jag älskar faktiskt dina bilder just för att du INTE gör något weird med läpparna på bilderna. Den där faller lite i samma kategori eftersom du har en sådant skönt sarkastiskt uttryck!

    Btw, jag läste nyss att du är i vecka 34 nu? Eller minns jag fel? Hur länge fortsätter du jobba? Får jag fråga hur gammal du är? (Jag svarar ALLTID blixtsnabbt med min faktiska vikt - 74kg - på den frågan, haha!)

    SvaraRadera
  2. Tycker det är förbenat trixigt med mascara. Jag har ju så långa ögonfransar men de rätar ut sig hela tiden oavsett om jag använder fransböjare eller inte och oavsett vilken mascara jag har. Sen får jag spindelben hela tiden också, går alltid efter med en nål och särar på fransarna.

    SvaraRadera
  3. Elin, vad brukar du köra för borste? har du testat olika?

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att så länge en mascara inte klumpar eller smular senare på dagen så blire prima. Jag vill ha en fet och tät borste, så det kan hända att jag tar en annan borste till en bra mascara för bästa resultat - täta och fylliga fransööör! :D
    Jag använder denna som är nya favoriten hos mig http://www.statistikfakta.se/img/b/max-factor-false-lash-effect-mascara-pink-edition.jpg

    SvaraRadera
  5. haha, inte så petig med andra ord? ;) hähä.. När jag var på stan förut så köpte jag en ny masterpiece max, bara MÅSTE ha en hemma. haha

    SvaraRadera
  6. Nope! Man tager vad man haver här hos mig ;D Blir ordning på det nu när det blir mer klirr i kassan. Så länge det ser bra ut så blir jag inte förbannad hahaha :D

    Men är det den guldiga du har då eller?

    SvaraRadera
  7. Nejnej, den guldiga heter bara masterpiece, den här heter masterpiece max. :)

    SvaraRadera