Dag 24 - Which do you like; cream, matte, powder, sheer och shimmer eyeshadows?

Vilken lätt! Jag älskar skimmriga skuggor! Sen gillar jag ju puderskuggor också, a.k.a eyedust.

Jag har ju jobbat på MUS i ett och ett halvt år nu, och jag har märkt att det är VÄLDIGT många som inte använder/tycker det är svårt att använda eyedusts. Tricket är alltså att använda en äktahårspensel, gärna i mårdhår. Ta upp skuggan och lägg lite på handen. Sen är det viktigt att jobba in pulvret ordentligt i penseln. Inget blåsande och knäppande med fingret på penseln kommer att göra någon skillnad, utan man ska alltså jobba in skuggan i borsten, annars hamnar det i hela ansiktet och du blir arg.

Hur vet jag att jag fått tag i en bra ögonskuggspensel? Det är enkelt. Titta på håren. Bryter de ljuset? Då är det förmodligen en äktahårsborste. Är den tät? En tät borste ger mer färg. Har den "stuns"? En bra ögonskuggspensel ska inte vara för mjuk, och absolut inte för hård. Tänk också på att använda en pensel som passar storleken på ditt ögonlock. En för bred pensel kan göra det svårare att applicera skuggan utan att kladda av färg där du inte vill ha den.

Äktahårsborstar tycker jag att man ska lägga lite mer pengar på.  Det är verkligen värt det! Sköter man dem korrekt så håller de livet ut.

2 kommentarer:

  1. "..annars hamnar det i hela ansiktet och du blir arg." Hahahahaha gud va söt o rolig!!!

    SvaraRadera
  2. Man BLIR ju arg när det ramlar i hela nyllet. ;)

    SvaraRadera