Dag 26 - Do you wear makeup everyday?

Nej, eller ja. Om jag bara är hemma och kanske ska åka och handla mat eller nåt så sminkar jag mig ju inte. Men annars gör jag det. Jobbar jag så är jag ju såklart sminkad, och oftast ganska rejält. Och det beror ju på att jag vill inspirera mina kunder. Men är jag ledig brukar jag lägga bas, shading, blush, mascara och ögonbryn. Väldigt sällan ögonskugga.

Nu när jag snart ska gå på föräldraledighet kommer jag att färga både fransar och ögonbryn. Jag har ju färgat håret mörkbrunt, och eftersom jag egentligen är askblond så blir jag väldigt färglös utan smink.  Jag ser nästan sjuk ut utan smink faktiskt. Innan jag färgade mörkt, så hade jag ljusa slingor i håret, och då kunde jag gå osminkad på ett helt annat sätt. Det gjorde liksom inte lika mycket skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar