Dag 13 - Where do you keep your makeup?

God morgon!

Jag har mitt smink lite utspritt.. Det jag använder mest har jag i badrummet, och lite av det som jag använder lite mer sällan, men ändå såpass ofta att jag inte vill gå och gräva i garderoben efter stora sminkväskorna. För ja, de tar ju en del plats, så de får stå i en garderob.

I julas fick jag en spegel och två st såna där lamprader man ska sätta upp på sidan/ runt spegeln i julklapp av Per (min sambo). Sen skulle jag få nåt skrivbordsliknande att förvara sminket i/på. Men det blev aldrig av att vi köpte nåt, och nu ska det bli barnrum där jag hade tänkt sätta upp det. Så nu vet jag inte vart jag ska sätta upp det?? Det kanske får vänta tills vi flyttar till större nån gång.

Ja, här står jag alltså och sminkar mig (i superdåligt ljus). Den hängande neccesären är proppfull med skuggor så den har vilkt sig. hehe.. I den gröna väskan som står uppe på skåpet är också full av skuggor, de skuggor som jag använder mer sällan. I den leopardmönstrade bor alla mina nagellack från MUS.

3 kommentarer:

  1. Om jag säger såhär - Jag har alltid ALLT nära till hands från min soffa. Där sitter jag också och sminkar mig och får in solljus ^^

    SvaraRadera
  2. Du ser åtminstone upp till din spegel, jag måste ha en badrumspall för att det inte ska se ut så här http://piixi.blogspot.com/2010/11/en-dalig-sak-med-lagenheten.html :P

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen bra stanns jag kan sitta så jag får dagsljus.. inte där jag får plats med allt iaf. ;) Jag brukar klara mig rätt bra, man får kolla i lite olika ljus och göra små förbättringar i efterhand. ;)

    SvaraRadera