1. When did you start putting on makeup?


Jag tycker  det verkar kul med den här listan alla bloggar efter. Den här 30dagars grejen. Så jag hänger på!

Jag började sminka mig när jag gick i årskurs 6. Då var det bara "på med lite mascara" så var man redo att gå ut! När jag började högstadiet utökades sminkningen med puder och lite blush. Eller "rååååch" som man sa.. hehe. 

På gymnasiet hade det utökats ytterligare, då använde jag flytande foundation också. Max factors om jag inte minns fel, och FY vad den luktade illa! Men den var billig så man körde på det. Sen färgade jag håret mörkbrunt, och började fylla i brynen med en penna från Isadora som faktiskt var väldigt bra.

Efter gymnasiet växte intresset, och en vän till mig utbildade sig till MUA och jag var så avundsjuk! Men året efter anmälde jag mig till Makeup Institute, och utbildade mig hösten 05. Det är det bästa jag gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar