Tutorial - Svart sotning

Hej på er!

Jag har suttit och fixat med två st tutorials idag. Tänkte dela med mig av den första, nämligen en helsvart sotning. Vet att detta visats tusen gånger förut i bloggar, på youtube osv, men ändå verkar förfrågan finnas. Så detta är till dig Elin, och alla ni andra som undrar hur man (eller rättare sagt jag) går till väga.

Detta behöver du: En primer, en svart och en vit skugga, en vattenresistent penna, en oljeresistent penna, en eyeliner, mascara och en skugga till brynen.

Dessa penslar behöver du: En snedskuren pensel, en platt pensel, en suddpensel och en gummipensel.

1. Lägg först din bas, sedan en primer.

2. Pressa på den svarta skuggan över hela locket, och en liten bit upp, följ ögonbrynets form.

3. Ta suddpenseln och dra skuggan fram och tillbaka i sidled, jobba dig uppåt.

Så här ska det se ut när du suddat färdigt. Ingen skarp kant.

4. Lägg nu en vit skugga under ögonbrynet, sudda försiktigt lite nedåt.

5. Lägg den oljeresistenta kajalpennan i och nedanför fransraden. Lämna en bit i mitten, där du endast lägger i fransraden.

6. Applicera den vattenresistenta pennan inne på slemhinnan, både uppe och nere.

7. Sudda kajalen med gummipenseln, fram och tillbaka i sidled.

8. Pressa på svart skugga över kajalen.

9. Lägg en svart flytande/cake eyeliner längs hela övre fransraden och lägg på rejält med mascara.

10. Fyll i brynen för en mer definerad look. Klart!





5 kommentarer:

  1. Det här var ju asbra, mer tutorials tack! Skulle redan nu vilja passa på och önska ett tutorial på den där supersnygga gröna sminkningen du gjorde på mig, tror du använde MUS Regent & Forest. Den var verkligen kanon snygg men jag har ju glömt bort hur man gör. När jag försöker så ser det ju ut som en femåring försökt rita en enbent gammal get med glasögon på mitt ögonlock typ (NEJ jag vet inte hur jag lyckas med det). Tack och bock.

    SvaraRadera
  2. Haha bra gjort! ;) Använde jag bara de två eller hade vi fler?? nån highlighter måste vi väl ändå använt??

    SvaraRadera
  3. Inte säker på highglighter (du vet ju bäst) men vet att du även använde en gulaktig färg (från MUS den med). Jag var så nöjd med sminkningen och kände även att det var något som jag skulle använda till vardags (vilket jag har gjort) men kände inte att jag hade råd att köpa mer än två ögonskuggor så därför blev det 'Forest' och 'Regent'. Mitt största problem är att jag inte kan få till en snygg 'fading' från en färg till den andra. Därför har det mest blivit att jag bara använt den ljusare av färgerna som är av en supersnygg oliv grön/guldskimmrande ton! Men jag vill ju kunna använda båda tillsammans sådär snyggt som du gjorde. Hjälp!

    SvaraRadera
  4. Egentligen la jag nog bara färgerna precis som i den andra sotningstutorialen jag la upp, minus pennorna. Sen får du tänka att du lägger skuggan mer utåt än uppåt, eftersom att du inte har så stort utrymme mellan ögonlocket och ögonbrynet. Fattaruuu? Annars kanske vi kan göra en tutorial på din ögonform nån gång?? Alltså att jag visar på dig?

    SvaraRadera
  5. Låter bra! VI ses ju ändå snart...;)

    SvaraRadera