Anneli tipsar - Bli av med acne

Hej!

Allt bra med er? Jag har en sån där riktigt dålig dag idag. Jag tappar saker, slår mig, saker går fel, bageritanter har inga påsar till tårtor osv. Snart kommer iaf min sambo hem med lite lördagsgott och jag tänker ligga i hans famn heeeela kvällen och bara kramas. Gravidhromoner alltså, blir galen!

Jag tänkte tipsa er om min räddare i nöden, nämligen "blemish & spot remover" från MUS. Jag har haft en hel del problem med acne det senaste året, p.g.a konstiga hudvårdsprodukter, stress och att jag slutade med p-piller. Allt sånt som kan ställa till det med huden alltså! Nu börjar det bli mycket bättre, nu kommer det inte tre nya finnar när en äntligen försvinner. ;)

Så här gör jag (för jag kan INTE låta bli att klämma finnen). Jag klämmer finnen på kvällen när jag tvättat av mig sminket. Sen duttar jag på lite av "blemish & spot remover", för den ska man helst inte ha under dagen, då den krakelerar lite när den torkar (inte vackert med smink över). Det svider lite i några sekunder, sen torkar den snabbt och kladdar inte av sig på kudden. På morgonen tvättar jag bort det och sminkar mig som vanligt. Sminkar finnen sist av allt med alla produkter som ska komma i kontakt med den. Och tvättar sedan de penslarna. Sen gör jag likadant morgon och kväll tills finnen läkt och inte längre är ett öppet sår. Så länge man inte pillar på den kan den alltså inte smitta. Kliar du på den sprids bakterierna i ansiktet, och fler finnar kan dyka upp.

"Blemish & Spot Remover förhindrar att inflammation uppstår i din hy. Tea Three Oil verkar antiseptiskt. Används med fördel på natten då det blir en hinna på huden när den torkar.

nyckelingrediens

  • Alkohol: Uttorkande och antibakteriellt.
  • Kryddnejlika: (Clove) Kraftigt antiseptisk, effektiv mot irritation, akne och småsår.
  • Tea Three Oil: Starkt antiseptiskt, uttorkande." 
  • Kopierat från www.makeupstore.se


Ett annat tips till er med acne - Skrubba inte ansiktet! Då sprids bakterierna. Använd lermasker som är djuprengörande 2-3 gånger i veckan. Var noga med hygienen. OCH PILLA INTE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar