Dag 11 - Do you like wearing bronzer?

Nej. Jag använder inte bronzer. Jag är likblek året om, eftersom jag endast bränner mig i solen så solar jag helt enkelt inte. När jag var yngre försökte man ju trotsa naturlagarna var eviga sommar, men nu när jag blivit vuxen och förståndig så har jag accepterat att min hy inte kan bli så där sommarfräch som många andras. Och det är rent av farligt för min hy att vistas i solen utan solskyddsfaktor.

För att skapa dimenssioner och få lite mer färg i ansiktet använder jag istället shading. Jag använder ett rouge från mac som heter "Prism" och har en brunrosa färg. Eftersom jag har en rosa underton i min hy, måste jag alltså ha en shader som också drar lite åt det rosa hållet.

Bronzers har oftast en gul ton, eller mot det orange eller röda hållet, och alla dessa färger gör att jag ser smutsig ut. Alltså undviker jag dem helt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar