Consealer

Hehe.. Jag kunde inte låta bli. Har hon varit på skidsemester och solat med skidglasögon? ;)

Elena Paparizou (bild från Aftonbladet.se)

Ett lysande exempel på hur man inte ska lägga sin consealer. Consealern under ögonen ska visserligen vara snäppet ljusare än den egna hudtonen, men detta är ju bara makeup gone wrong!

Jag brukar alltid lägga consealern under ögonen INNAN jag lägger foundation. På så sätt slipper man bli så onaturligt blek under ögonen, och ringarna försvinner mer naturligt. Själv är jag jättemörk under ögonen och använder endast den röda ur cover all mix-hjulet. Den är jättemörk, men ljusar upp jättebra på mig. Lite märkligt tycker vissa, eftersom jag är så pass ljus. Men det har alltså inget med det att göra, utan hur pass mörk färgen man vill dölja är. Till mina röda områden använder jag endast den ljusaste färgen. Den gula är alltså i princip orörd. 

4 kommentarer:

  1. Hahaha, underbart inlägg! :D

    Tack för ditt tips! Jag jobbar en-tre gånger i veckan. Jag har världens bästa chef, hon borde ju faktiskt förstå mig om jag säger att (och visar för den delen) mina naglar ser ut som en tornado dragit fram över dem.

    Olivolja låter som ett ypperligt förslag - det har jag ju hemma! :D Tack!

    SvaraRadera
  2. Hahha, snygg bild xD

    Sv: Mineralize Skinfinish brukar nog de flesta ha som highlighter. Just färgen Pearl är Limited Edition från Semi-Precious kollektionen :)

    SvaraRadera
  3. Detta kan ju dock bero på att hennes sminkös(om hon då inte lagt det själv) har slängt på WAY too much highlighter. vilket är väldigt lätt hänt om man inte har en aning om vad man håller på med :)

    SvaraRadera
  4. Fast det ser ju inte ut som highlighter, det ser ju bara.. fruktansvärt ut! hahaha

    SvaraRadera