Day 2: How did you learn to put on makeup?

Jag vet att dag två egentligen var igår, men jag hann verkligen inte. Så det får bli idag isätllet! Jag fuskar lite.

Jag utbildade mig hösten 2005 på MakeUp Institute i Stockholm. Det var en 16v utbildning. Jag läste både skönhetsdelen och karaktärsdelen plus en utbildning till hårstylist (som jag inte förstår hur jag lyckades bli diplomerad i, för jag SUGER på uppsättningar).

Jag tycker dock att man bara fick lära sig grunderna på den utbildningen, jag hade velat lära mig fler skuggtekniker bl.a. Så jag har tittat i tidningar, suttit timtal framför youtube och skönhetsbloggar för att lära mig mer. Jag anser att man aldrig blir färdigutbildad inom detta yrke, och det är det som gör det så roligt! Varje gång det börjar en ny tjej på jobbet så kan man lära sig något nytt, man har så mycket utbyte av sina kollegor.

Vet inte vad som hänt med den här bilden, den har blivit pytteliten. Den föreställer iaf mig, kvällen då jag  "tog studenten" (haha, vad säger man??) från MakeUp Institute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar