Anneli svarar!


"Emma sa...

Hej :) Jag undrar om du har några bra tips för att få bare minerals foundations att se bra ut. Inte så torr eller så. Jag har mest problem på områden där huden inte är riktigt perfekt. Du är jätteduktig!!"

Hej Emma! Tack så mycket! Och kul att kunna stå till tjänst! :) Nu vet jag ju inte riktigt vad du menar med att "huden inte riktigt är perfekt". Men om du menar porer och dyligt så stavas svaret: Primer!

En primer jämnar till huden, och lägger sig som en film över ansiktet, det finns många olika att välja mellan. Det finns krämiga, flytande, gel och så kan man använda serum. Serum rekommenderar jag till de som är torra i hyn, då den fuktar ända ner i tredje hudlagret, och inte bara på ytan, samtidigt som det jämnar till ytan i ansiktet.
Är man rödflammig kan det vara bra att jämna ut hudtonen med en primer som har UV-skydd! Det dämpar det röda.

Det finns en miljaaard olika primers! Det finns speciella till T-zonen, till porer osv. Gå in på t.ex MUS där det finns utbildad personal som kan hjälpa dig hitta den rätta just för dig och dina behov.

Själv använder jag Base Prep (225kr på MUS). Men det är inte särskillt ofta jag använder primer faktiskt. På vintern använder jag Skin Serum (365kr på MUS).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar