Dag 10 - Your favourite brush

HUR ska man kunna välja endast en? Man använder ju flera till olika saker. Så här är mina favoriter om man nu måste välja. ;)

Från vänster till höger:
1. Flat rougebrush nr. 342 från mus. Den här använder jag till min mineralfoundation, dual foundation, och även till shading och highlighting om jag är på resa och vill ha med mig så få penslar som möjligt. (Använder då endast kanten)
2. Pensel nr. 14 från Mist. Den här är egentligen till för att applicera glitter med, men jag använder den till att sudda hårda kanter om jag inte vill tona dem mer än just bara längst ut i kanten.
3. Nr. 110 från mus. Den här använder jag i ögonbrynen, och även till att skapa skarpa kanter och tunnare linjer på ögonskuggorna om jag är på resa, annars har jag en annan snedskuren till ögonskuggor.
4. Nr. 206 från mus. Jag ÄLSKAR den här breda consealerpenseln! Det går så himla mycket snabbare att sminka sig med den här än en tunnare modell!
5. Eyeliner pensel från Mist. Den är mjuk och tunn. Denna har jag använt flitigt i 6 år och kolla, den spretar inte det minsta.
6. Snedskuren rougeborste, nr. 367 från mus. Kommer aldrig använda annat än snedskuret till rouge ever again! Dessutom är den lite kortare och tätare i håren = Intensivare färger.

Så där har ni mina mest älskade penslar, ursäkta att de är lite smutsiga, hade bråttom i morse. Hehe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar