Anneli sminkar Frida (bildbomb)

Supervackra Frida (länk) vann en tävling vi la ut på Make Up Store Örebros facebook. Hon vann en privat makeuprådgivning. Eftersom Frida är en stammis och även har praktiserat i butiken så känner jag henne lite grann, så jag vet att hon älskar färger och är inte rädd för att prova på något nytt. Jag kände mig taggad och extra kreativ idag, så jag frågade om hon kunde tänka sig att ställa upp på en rätt crazy sminkning. Självklart var svaret ja! Och här kommer lite bilder från hennes makeuprådgivning.







Det enda som hände efter att dessa bilder togs var att vi la en lite tjockare eyeliner, vilket är viktigt att göra när man sätter fransar med bred "kant", så att det smälter ihop fint. Frida skickade en bild hon tog hemma på det färdiga resultatet. Frida är en sån duktig fotograf!


Produktlista (allt från MUS)

Ögon:
High tech lighter Venus (som primer)
M/S Flamenco (lila)
C/S Babydoll (rosa)
M/S Sunrise (orange)
C/S Ra (gul)
M/S Satin (vit)
E/P Copacabana (turkos)
E/P Tropic (grön)
E/D Sight (kornblå)
E/D Hectic (grön)
E/P Snowflake (vit)
Lash art Elegant
Framslim Clear
Nail deco (de blå diamanterna)
Cake eyeliner black
Colored mascara Turqoise (på nederfransarna)
Max lashes black

I ögonbrynen blandade jag M/S Ghetto och Tri brow color (mellersta färgen).

Bas: 
Eazy cover blue
Matt foundation Vanilla
Micronized compact poder Transculent
Blush Must have

Läppar:
Pot gloss Fab

Tack Frida för att du ställde upp på detta, det var jättekul! Och tack till Per, min kära sambo som fotade åt oss.


4 kommentarer:

  1. Så himla snyggt och kreativt! Älskar Nail Deco stenarna, har inte tänkt på att man kan använda dem som strazz :)

    SvaraRadera
  2. Så jävla nice! Snygg makeup, snygg tjej ;)
    Du är en ruskigt duktig mua, Anneli!

    SvaraRadera
  3. Om jag ändå hade varit det... Nej, jag är alldeles ny på mus! Jag gick utbildningen april-juni och fick extrajobb på mus Falun direkt efter.
    Jag ska gå på Showgirl-visningen (vann biljett på Lindas blogg, woho!) för allmänheten dock, men det har ju inte varit än!

    Fast jag känner igen dig med?! Vafan? Det kommer äta upp mig om vi inte listar ut hur det ligger till! :D

    SvaraRadera
  4. Inte vad jag vet, nej. Det har väl hänt att jag kommenterat Lindas blogg någon gång annars, men det är inte så ofta jag känner att jag har något att säga där.

    Åh, vad tråkigt! Jag tror att showen kommer att bli spektakulär, speciellt efter vad som är utlovat! Har du fått se någon sneakpeak på lookerna (förutom show girl som florerar)?

    SvaraRadera